Termina cu Filozofia, arata-mi cum sa fac bani!

mind-tricks-dont-work-on-me-only-money“Face bani?”

Daca nu, la ce imi mai bat capul?

Ia chiar acest articol, de exemplu. Si pune o intrebare simpla. ”Face bani?” Daca da, e o investitie ok a timpului tau. Daca nu, ai suficienti bani pusi deoparte cat sa iti permiti sa nu te gandesti la asta?

Sa fim seriosi, filozofie e pe toate drumurile, sfaturi despre cate-n luna si in stele nu lipsesc, e cate un Guru la fiecare colt de strada. Nu zic, e ok sa te mai si destinzi si sa citesti un articol sau o carte ici-colo doar de amorul artei, dar parca intra mai bine cand stii ca ti-ai facut treaba pe ziua in curs si ai facut tot ce stii mai bine ca sa castigi cu 10% mai multi bani luna asta decat ai facut luna trecuta.

Pana cand? Pai, pana simti ca ai destui bani pe luna si destui bani in depozite incat sa iti spui tie insuti ”Ok, acum am destui si fac destui bani pe luna, nu mai e nevoie sa ma preocup atat de intens de a ii produce”

 ”Fabrica de fericire”, ”5 sfaturi pentru o relatie grozava”, ”2001 tehnici de Seductie pentru incepatori”. Da, exista si alte lucruri importante pe langa Bani, nu sunt nici inceputul nici sfarsitul lumii, dar oricat de romantic ai fi, o relatie e altceva cand ii poti lasa iubitei tale ”accidental” 2 bilete de avion in tara ei straina favorita si rezervarile platite la un hotel de 5 stele sau la o pensiune cocheta exact pe gustul ei.

Hai, gata cu filozofia. Daca la asa titlu ai chef de palavre in articolul asta, n-ai nimerit unde trebuie. Scriu destula filozofie cand ma plictisesc si n-am ce face, acum intamplator, Am ce face.

Asadar, hai sa iti dam O VITAMINA de multi necunoscuta si de si mai multi nefolosita care iti poate inzeci veniturile nu peste noapte, dar intr-o perioada relativ scurta.

 FORMEAZA AMBASADORI

 Oamenii nu cumpara produse, oamenii cumpara Oameni.

Oamenii nu cumpara oameni, oamenii se cumpara pe Ei Insisi.

 Nu vei cumpara un produs pentru ca ”E bun”. Nu comentez, o fi bun. Dar nu argumentele de ordin tehnic vor determina decizia de cumparare.

A venit George, prietenul tau cel mai bun si ti-a zis ”Bai, te cunosc bine si stii asta. Nu te zgarci, o fi scump, dar stii bine ca meriti asta si ca orice alt produs e prea slab pentru tine. Si eu ma respect, si eu mi-am luat. Eu am sarit. Hai si tu cu mine!”

Parca e altceva, nu? Deja nu mai e despre produs. E despre prietenul tau George si relatia cu el, despre ”Daca facem un lucru, il facem impreuna”

Dar nici macar despre aia nu este. De ce ai luat de fapt Canapeaua aia care stii bine ca putea fi mai ieftina? De ce tocmai modelul acela? Ok, ti-a zis George sa iei de la compania cutare, de unde si-a luat si el, dar de ce ai facut-o?

Pentru ca de fapt, te-ai cumparat pe tine. Ai pus o bucata din sufletul tau in acel produs si pentru o secunda, te-ai uitat la produs si in loc sa vezi un produs care n-are de-a face nimic cu tine si dorintele tale, ai vazut o bucatica a identitatii tale de sine.

Acela nu mai e un produs, acel produs esti TU, nu e doar AL TAU, e chiar TU. Nu mai e de mult o canapea, nici macar nu e canapeaua ta, esti TU. Si cand stai in ea intins si te uiti la televizorul tau, e ca si cum te-ai tine singur in brate.

 A fost pentru ca are cu 5 centimetri mai mult decat cealalta canapea? A fost pentru ca e de piele? Mai erau si altele si stii bine. A fost pentru ca a zis George? Ei, poate a fost, macar un pic.

Stii bine ca a fost pentru ca te-ai vazut pe tine in ea, si din acel moment ai devenit neajutorat. Era ca si cum te-ai fi indragostit. Nu mai aveai de ales, trebuia sa o ai, era parte din tine, nu mai era un moft, ci o Necesitate.

Ce-are asta de-a face cu banii?

Pai, pe George! George, fara sa vrea, a fost AMBASADORUL companiei de mobila. Daca venea un agent de vanzari de la compania de mobila sa iti prezinte virtutile canapelei pe care tocmai ai cumparat-o, i-ai mai fi dat atentie, sau ai fi simtit ca ti-o baga pe gat si ai fi refuzat-o din principiu?

De unul singur, te-ai fi dus tu la acea companie? Ei bine, poate. Daca vrei de exemplu sa iti cumperi mobila si esti din Bucuresti, in principiu stii ca exista Ikea, fara sa fie nevoie sa existe un George in viata ta.

Dar, George stiind ca iti cauti ceva frumos, ceva de care sa te bucuri multi ani de acum in acolo, a simtit sa incerce sa te inspire catre ceva ce a incercat si el si i-a placut, pentru ca stie ca desi sunteti unici, gusturile voastre nu sunt chiar atat de diferite.

Iar tu, ei bine TU AI PUS BANII JOS. Si daca imi zici ca decizia a fost pur rationala si emotiile si George n-a avut nici un rol de jucat in hotararea ta, o s-o chem pe ciocanitoarea Woody, pentru ca sigur ti-a crescut nasul mai ceva ca lui Pinnochio.

 Si acum hai sa asamblam piesele.

Daca prietenul tau sau partenerul tau sau cineva drag in general te poate determina pe tine sa iti doresti din proprie initiativa sa cumperi ceva care altfel poate nu l-ai fi cumparat, sa fie asta valabil si pentru CLIENTII TAI?

Oare ei or avea un George al lor care sa vorbeasca cu drag despre produsul tau si ca urmare a acelei discutii, in linistea lor cu capul pe perna clientul tau sa gandeasca ”Hei, ar trebui macar sa incerc ce are X de oferit. Daca George zice ca mi se potriveste, rau n-are cum sa fie”

 Va deveni George automat un Ambasador al produsului tau?

Ei bine, multi oameni din industria Dezvoltarii Personale care sunt platiti in esenta ca sa iti spuna cum sa-ti rezolvi o problema sau sa te ajute sa faci ceva chiar mai bine decat il faci deja cred ca ”Daca produsul meu e suficient de bun si rezolva problema pe care promite ca o rezolva, fiecare client al meu va deveni automat un ambasador al produsului”

Vai, cat se inseala. Daca esti in domeniu si citesti asta, poate stii pe cineva care ti-a fost client, a obtinut rezultate bune cu metoda ta (deci produsul tau e bun, merge), dar n-a mai recomandat produsul tau la nimeni. De ce?

 Pentru ca l-ai tratat ce pe un client, nu ca pe un ambasador

Un client are o nevoie, tu ai o solutie, el te plateste, tu ii dai solutia, el o aplica, toata lumea-i fericita si isi vede de drum.

Si nu, follow-up si trimiterea de alte ”articole gratuite care ofera valoare” nu ti-l va transforma peste noapte in George Ambasadorul.

 FAPT : Majoritatea clientilor nu iti vor fi si ambasadori

Daca vrei sa faci bani cu ceea ce ai de oferit si esti in industria ”de dat sfaturi si solutii”, ambasadorii nu ii vei recruta in general din clientii tai. S-ar putea sa o faci, dar sursa principala nu vor fi clientii.

Ambasadorii pentru produsele tale ii cauti si apoi ii dospesti ca pe cozonac. Ei sunt mai importanti decat toti clientii tai la un loc.

Ei sunt pilonii tai de sustinere. Fara ei, afacerea ta de sfaturi si solutii nu exista si vei munci pe branci si nimeni nu va cumpara de la tine. Bine, poate nu-i atat de drastic, am exagerat un pic, dar vei depune mult, mult mai mult efort fara a iti gasi si forma Ambasadori.

 Conditia Obligatorie: Entuziasmul Autentic pentru tine si produsul tau

Un client e un client. Da, e sangele afacerii tale. Da, trebuie tratat cu respect, profesionalism si nu doar ca un portofel ambulant, asa cum ii vad pe multi facand, ci ca o persoana care merita nu doar expertiza, dar si afectiunea si umanitatea ta.

In general, un client nu va fi extaziat sau entuziasmat de produsul tau sau de tine. El vine la tine ca sa primeasca utilitate si tu i-o dai. Si e ok asa, nu toti trebuie sa cante cu surle si trambite ce fain e produsul tau .

Dar ambasadorii tai nu pot fi asa. Nu vor entuziasma pe nimeni cum te-a entuziasmat George pe tine cu canapeaua daca ei insisi nu se vede ca iubesc din suflet produsul tau si nu doar incearca ”sa persuadeze” pentru ca ”le iese si lor ceva”.

Si este foarte important ca Ambasadorii tai sa aiba incredere atat in tine cat si in produsul tau. Daca au incredere doar in tine, vor spune ”Esti un om fain si ai materiale bune, dar nu pot recomanda produsul tau, pentru ca nu stiu cum sa le explic ce face si la ce le e folositor”

Daca au incredere doar in produsul tau, vor spune ”Bai, nu pot sa comentez, merge si inca cum! Obtii rezultate, nu gluma! Dar prea esti agresiv / impunator / dominator. As recomanda cu drag produsul, dar pe tine nu am cum, nu esti stilul meu”

 Ambasadorii ii cauti si ii cresti

Nu, in ciuda mitului, Ambasadorii nu cresc in copaci. Daca nu te duci tu la ei pentru ca ”i-ai mirosit” si nu creezi o relatie PERSONALA si APROPIATA cu ei in care sa le oferi o gramada de valoare exact pe ce au ei nevoie, puterea lor de a ii entuziasma pe altii sa isi doreasca produsul tau va fi zero.

Daca tu nu esti interesat de persoana lor, dincolo de statutul lor de promotor al produsului tau, ii tratezi doar ca pe niste rotite intr-o instalatie, iar ei vor transmite in grupurile lor ”Are un produs bunicel, dar nu ii pasa cu adevarat de voi”. Si efectul se simte, nimeni nu iti va da cu drag banii lor.

In schimb, daca nu o faci ”pentru a spori vanzarile” ci pentru ca iti pasa de ei dincolo de statutul tau de expert, se va simti si ei vor deveni reflectoarele ce pun lumina pe tine.

 Inainte sa te poata lumina ca reflectoare, trebuie bagati in priza

Stii bine ca un reflector care nu e bagat in priza nu da lumina. Si stii bine ca daca opresti curentul iar nu da lumina.

Sa lucrezi fara a crea si consolida relatia cu ambasadorii produsului tau inainte de a il lansa pe piata e ca si cum ai incerca sa tii o piesa de teatru pe intuneric fara reflectoare.

Chiar si un singur reflector e de ajuns ca sa nu mai fie intuneric. Dar recomandat ar  fi sa ai macar 4-5, ca iluminarea sa fie satisfacatoare.

 Viitorul tau financiar nu e in mainile tale ci a ambasadorilor tai

 Ne place sa credem ca viitorul nostru financiar e in mainile noastre si ca prin efort propriu ne vom ridica si suntem suficient de frumosi si destepti si capabili sa atingem acel succes pe care il vrem pe propriile noastre forte.

Ah, cat ego! Nu, nu suntem si nu am fost niciodata. De unii singuri, ca experti suntem morti. Fara o ambasada si fara ambasadori suntem NIMENI si Saraci.

Viitorul tau financiar nu e in mainile tale, ci in mainile ambasadorilor tai, fie ei gasiti in randul clientilor, fie descoperiti la intalniri de Networking, printre colegii de breasla sau in alte parti.

Cum ai grija de Ambasadorii tai, asa ai grija de tine si viitorul tau. Nimeni n-a ajuns sus de unul singur. Nici tu nu o vei face. Asa ca, indiferent ca esti cunoscut si faci o multime de bani, sau esti abia la inceput si te intrebi ”Ce am de facut ca sa fac bani multi?”, raspunsul este intotdeauna acelasi:

GASESTE-TI SI SERVESTE-TI AMBASADORII. EI SUNT CHEIA SUCCESULUI TAU!